Home / Starý pilot / Přistání v brambořišti.

Přistání v brambořišti.

20130422132719-10 Moje cesta pokračovala do Trenčína do pokračovačky na letounech C-2 (ARADO). Čekala mě spousta teorie, předpisů, taktiky a hlavně létání. Vše jsem zvládal úspěšně a bez problémů, až jednoho dne přišel onen smolný den. Dostal jsem pokyn od učitele létání, abych si vzal letoun, který má méně paliva, ale po přepnutí na druhou nádrž vystačím do konce letu. Startuji do určené zóny a tak si loupám přemety, výkruty atd. a najednou motor utichl. Na všechny rady před letem jsem najednou zapomněl. Vybavil se mi jen nácvik důležitých úkonů (DÚ), co dělat, když letoun vysadí. Jak potlačit řídící páku k udržení rychlosti a hledat vhodnou plochu pro přistání. Ovšem kam s tím, když na jedné straně je kopec a na druhé straně řeka Váh. Najednou se objevila vhodná plocha – brambořiště. Dosedl jsem a v tom okamžiku vidím tu nešťastnou páku, kterou jsem nepřepnul. Letoun byl samozřejmě poškozen, svoji chybu jsem přiznal.
Začalo vyšetřování a řešení co se mnou, vyhodit nebo nechat létat. Rozhodnutí padlo létat dál, avšak 30 dnů ostré vazby a zákaz povýšení. Usínal jsem 30 dnů na dřevěné pryčně, ale byl jsem ten nejspokojenější vězeň.

Pepa Dlouhý

O autorovi Frankie

Další články

Z.Kadlec – Ložisko za půl milionu

Z.Kadlec – ložisko za půl milionu

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

CAPTCHA *